Nazwa procesu:
Obsługa spraw cywilnych
Cel procesu:
Właściciel procesu:
Katarzyna Wójtowicz – z-ca kierownika USC
Zakres działań w procesie:
- Zameldowanie na pobyt stały
- Wymeldowanie z pobytu stałego
- Wprowadzanie do systemu zmian w ewidencji ludności
- Zawiadamianie innych urzędów o zmianach
- Wydawanie decyzji z zakresu ewidencji ludności
- wydawanie zaświadczeń i poświadczeń
- wprowadzanie zmian na KOM i kartach ewidencyjno-adresowych
- sporządzanie statystyki do GUS
- udzielanie informacji na wniosek instytucji
- prowadzenie rejestru wyborców
- wprowadzanie korekt do spisu wyborców
Dokumenty związane z działaniami w procesie:
Wymagania prawne:
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993 ze zmianami)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz.U. Nr 236, poz. 1999). Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 12 kwietnia 2001 roku Ordynacja Wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Z 2001r. Nr 46, poz. 499 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 marca 2004 roku w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez RP innym pastwom członkowskim UE danych zawartych w tym rejestrze / Dz. U. Nr 42, poz. 388/
Zapisy potwierdzające działania w procesie:
- Potwierdzenie zameldowania
- Potwierdzenia wymeldowania
- Wydane decyzje
- Sporządzone ankiety statystyczne
- Wpisy w kom i kartach ewid.-adresowych
- Wpisy na kartach wyborców
« poprzednia | następna » |
---|